Selasa, 15 Mei 2012

10 keping foto teknologi dan inovasi


Futuristic Bicycle Designs


Victor telah diberi konsep basikal lipatan. Basikal ini boleh dilipat dan dikumpul semula.Ia boleh menjadi amat berguna untuk pengangkutan kerana ia boleh dipasang dalambeg bimbit.




New Wacom Cintiq 24HD (video)

Wacom Cintiq 24HD menggabungkan ciri-ciri teknikal kedua-generasi  Cintiq  21UX dengan  paparan baru 24-inci 16:10, dengan resolusi 1920 × 1200 piksel.  Kawalan termasuk 10  ExpressKeys  diprogramkan, suis sampingan disesuaikan dan dua CincinTouch. Antara ciri-ciri  teknikal sensitiviti 2.048 tahap tekanan pen dan pengiktirafankecondongan 40 darjah.  24HD Cintiq adalah serasi dengan kedua-dua Mac danplatform PC, dan memerlukan kuasa AC, video (DisplayPort, VGA atau  DVI)  dan sambungan USB.  Memandangkan saiznya,  24HD Cintiq datang dengan pendirianbersepadu yang baru, yang  membolehkan ia untuk  melaraskan kedudukan paparansupaya ia terjuntai tepi meja, terapung di atas lutut pengguna.  Harga yang diumumkanialah $ 2,499.00.



Watches of the future



Jam yang direka oleh Max Germano sempurna bagi orang-orang yang gemar sukan .Dengan jam yang anda boleh menentukan kadar jantung anda dan data lain tentang keadaan  manusia.


. 

Innovation  In Sport Technology ( Digital Referee )





FIFA percaya bahawa keluar cara yang betul akan menggunakanpengadil tambahan yang akan dipantau permainan pada skrin. Dan selepas melayarimelalui Bluetooth  membuat keputusan  dengan jam tangan "Pengadil Mata Ketiga".  Sehubungan itu, dalam keadaan yang mana, sebagai contoh ia adalah ofsaid,  pengadil video pada jam dikilatkan ke lampu merah dan pengadil ketuapada sekali untuk membuat keputusan yang objektif.  (Lihat situasi dalam gambar)."Pengadil Mata Ketiga" - keputusan yang terbaik.
Designer: Andy Kurovets






iPad Mengunakkan Kuasa Solar "LilyPad 2"


Alat ini telah direka dengan cara yang pengguna iPad kedua-duanya boleh menyimpan tablet dan bertanggungjawab melalui tenaga solar. LilyPad 2 adalah paneliPad kuasa solar kes dari Dave Foster dan Wireless NRG. Anda tidak perlu membawapengecas setiap kali jika anda menyimpan iPad  dalam LilyPad 2 .  Fungsi tambahanLilyPad termasuk auto dan bangun tidur, output HDMI,  pendirian papan kekunci  penstylus dan pengecas USB. Secara keseluruhan,  produk sepenuhnya mesra alam.









Jam Tangan Sukan Tri Band



Full-Screen View Full-Screen menyediakan skrin jernih dan memudahkan melihat  alamat kawan-kawan dalam buku kenalan . TouchscreenMudah  untuk  digunakan dan skrin sentuh responsif membolehkan senang digunakan.Bluetooth-Ciri-ciri lain telefon bimbit ini hebat keupayaan Bluetooth.











Teknologi Garisan Gol

 Adidas telah melancarkan Teamgeist 2, bola pintar yang baru, yang direka untuk membantu keputusan pengadil  dalam menentukan bila dan jikabola telahmelintasi garisangol.Bola yangbijak telah diuji di  FIFA Club WorldCup diJepun, yang sebelum ini dikenalibsebagai  Kejohanan  Kelab Dunia  FIFA.




"Tujuan bola pintar Adidas dan Teknologi Talian Matlamat adalah untuk menyediakan ketelusan yang lebih semasa perlawanan dan untuk membantu pengadil membuat keputusan yang tepat yang boleh memberi kesan kepada hasil dan kualiti permainan,"kata Hans-Peter Nuernberg, Pembangunan Jurutera Kanan,Adidas Pasukan Inovasi."Kami menjangka sistem menjadi sangat baik semasa FIFA Club World Cup di Jepundan kita akan terus memperbaiki sistem supaya ia adalah 100% tepat.











Elektronik pen






seiring dengan perkembangan zaman, maka teknologi pun akan jauh lebih berkembang dari sekarang. para ilmuan membuat berbagai rancanagn terbaru untuk meramaikannya. seperti komputer, banyak sekali rancanagn - rancangan yang akan dikembangkan yang bertujuan untuk mempermudah dalam penggunaanya. Dapat kita lihat dari gambaran diatas, seorang ilmuan merancang sebuah komputer yang menggunakan sinar, sehingga ukuran dan penggunaanya akan lebih praktis. Komputer tersebut dapat digunakan ditempat datar , dan dapat dibawa kemanapun karana ukurannya yang kecil.
.






Honda 3R-C adalah kenderaan masa depan beroda 3

Honda 3R-C adalah kenderaan masa depan beroda 3 keluaran Honda.Ia mempunyai 2 roda di hadapan dan 1 roda di belakang.Kenderaan ini menggunakan kuasa elektrik (bateri) dan hanya mempunyai 1 tempat duduk.Ia mempunyai kanopi lutsinar yang menutupi tempat duduk pemandu apabila kenderaan ini tidak digunakan.Kanopi ini juga bertindak sebagai pelindung terpaan angin ketika kenderaan ini bergerak.Di bahagian hadapan kenderaan ini terdapat ruang untuk untuk menyimpang barang.








                                                                           

TEKNOLOGI MASA DEPAN


Teknologi masa depan adalah apa yang saintis dan lain-lain
bermimpi pertama, kemudian bekerja keras untuk membuat kenyataan. Teknologi masa hadapan merangkumi kawasan-kawasan yang berbeza dari nanoteknologi, sains dan perubatan, komputer dan banyak lagi bidang-bidang tertentu seperti pelancongan angkasa, kereta masa depan, senjata masa depan dan banyak kawasan yang rakyat tidak bermimpi lagi
.

                                                                               
     
                        http://www.google.com.my/imgres?hl=en&safe=strict&sa=X&                                                                 
                                                                            

Tiada ulasan:

Catat Ulasan